Одні кажуть, що це ДОТ, інші — залишки кесону, що використовувався для будівництва сталінського тунелю під Дніпром. А насправді — це пал або ж девіаційна вежа. ЇЇ призначення допомагати налаштовувати морякам корабельні компаси. Пал споруджений із монолітного бетону і спочатку знаходився на місці сучасного Південного мосту. У 1983 році з початком будівництва останнього вежу перенесли нижче по Дніпру в район Корчуватого.
Процес налаштування компасу полягав в тому, що судно підбирало спеціальну людину — авіатора, швартувалося біля вежі і майстер за допомогою приладів порівнював показники компасу судна з координатами вежі. Розбіжності, якщо вони були, виправлялися, а капітану видавався спеціальний документ з печаткою, без якого судно не могло вийти в плавання. Але наразі спеціалістів-девіаторів в Україні майже не залишилося. І хоч на сьогодні більшість кораблів вже обладнана навігаторами та локаторами, все одно магнітний компас, який має кожне судно, залишається надійнішим за будь-яку сучасну техніку.
Київська область, вулиця Набережно-Корчуватська, 90 (правий берег), вулиця Садова, 86 (лівий берег), Київ
50.364175 | 30.577909
Пам'ятки будівництва і архітектури
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Голосіївський просп., 3, Київ, Украина, 03039
Природні об'єкти
Національний комплекс «Експоцентр України» (ВДНГ)
просп. Академіка Глушкова, 1, Київ
Музеї
Національний музей українського народного декоративного мистецтва
вул. Лаврська, 9, корпус 29, Київ
Церкви, костели, монастирі
Національний Києво-Печерський історико-культурний заповідник
вулиця Лаврська, 15, Київ
Підпишіться на розсилку новин та пропозицій від discover.ua і наших партнерів
Натискаючи кнопку, ви погоджуєтесь із Правилами та умовами.
За підтримки
Проект реалізовано у співпраці з Google в рамках кампанії «Цифрове перетворення України»
Використання матеріалів сайту і копіювання інформації без письмового дозволу заборонено.©2017—2021 Мандруй Україною. Всі права захищені. Зроблено в студії Jam Digital
{TITLE}
Эдуард